Blijeda sjećanja
- Nakladnik: Durieux
- 10/2010.
- 334 str., tvrdi uvez
- ISBN 9789531883157
- Cijena: 23.89 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Autobiografija našeg najvećeg filmskog snimatelja Tomislava Pintera (1926-2008) živa su sjećanja na jedan buran i izniman život. Ali i više od toga. Njegova sjećanja su veliki prilog povijesti hrvatske i jugoslavenske kinematografije, kao i one nakon devedesetih u Hrvatskoj i Sloveniji.
Jer, Tomislav Pinter je kao snimatelj potpisao tako velike filmove kao što su "Breza", "Rondo", "Sakupljači perja", "Tri", "Samo jednom se ljubi", ali i spektakle poput "Neretve", "Sutjeske" ili "Dvanaest žigosanih". Ova knjiga pripovijeda o svemu tome: od skromnog naukovanja u zagrebačkom Jadran filmu nakon 1945. godine - ali već tada i o susretu s velikanima poput Oktavijana Miletića - pa do samog vrha svjetske filmske umjetnosti: tijesne suradnje s redateljima poput Orsona Wellesa i Arnea Mattssona.
Tomislava Pintera - legendarnog Piću - s pravom se držalo najdarovitijim direktorom fotografije s prostora bivše Jugoslavije; surađujući s brojnim domaćim i stranim režiserima, relativno je brzo sazrio u autonomnu autorsku ličnost doraslu vodećim imenima hrvatskog filma kao što su: Miletić, Golik, Bauer, Babaja, Vukotić, Tadić, Berković, Mimica i dr.
No, trebalo je proći dosta vremena pa da se shvati kako je Pinter kudikamo više od osobe koja, gonjena snagom svojih radnih i kreativnih potencijala, intuitivno zaodijeva filmove različitih htijenja i stilova u slikovno prikladne strukture; oni koji su imali tu sreću da, za njegovih rijetkih predaha između dva snimanja, s njime vode razgovore o stvarima filma, a posebno o snimateljskom dijelu filmskog posla, bili su u pravilu fascinirani njegovom enciklopedijskom širinom u poznavanju, razumijevanju i dojmljivu tumačenju kamere kao alatke koja - u rukama maštovita autora - umije oblikovati i najzačudnije autonomne svjetove.
Petar Krelja
Jer, Tomislav Pinter je kao snimatelj potpisao tako velike filmove kao što su "Breza", "Rondo", "Sakupljači perja", "Tri", "Samo jednom se ljubi", ali i spektakle poput "Neretve", "Sutjeske" ili "Dvanaest žigosanih". Ova knjiga pripovijeda o svemu tome: od skromnog naukovanja u zagrebačkom Jadran filmu nakon 1945. godine - ali već tada i o susretu s velikanima poput Oktavijana Miletića - pa do samog vrha svjetske filmske umjetnosti: tijesne suradnje s redateljima poput Orsona Wellesa i Arnea Mattssona.
Tomislava Pintera - legendarnog Piću - s pravom se držalo najdarovitijim direktorom fotografije s prostora bivše Jugoslavije; surađujući s brojnim domaćim i stranim režiserima, relativno je brzo sazrio u autonomnu autorsku ličnost doraslu vodećim imenima hrvatskog filma kao što su: Miletić, Golik, Bauer, Babaja, Vukotić, Tadić, Berković, Mimica i dr.
No, trebalo je proći dosta vremena pa da se shvati kako je Pinter kudikamo više od osobe koja, gonjena snagom svojih radnih i kreativnih potencijala, intuitivno zaodijeva filmove različitih htijenja i stilova u slikovno prikladne strukture; oni koji su imali tu sreću da, za njegovih rijetkih predaha između dva snimanja, s njime vode razgovore o stvarima filma, a posebno o snimateljskom dijelu filmskog posla, bili su u pravilu fascinirani njegovom enciklopedijskom širinom u poznavanju, razumijevanju i dojmljivu tumačenju kamere kao alatke koja - u rukama maštovita autora - umije oblikovati i najzačudnije autonomne svjetove.
Petar Krelja
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.