Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Dean Trdak ×

Kritika • 04.11.2024.

Carl Frode Tiller : Bijeg

U jednom trenutku, poslije Johannesova sprovoda, Elisabet se povjerila lokalnom svećeniku da još uvijek osjeća sinovljevu prisutnost, da i dalje na neki način komunicira s njim, da vidi mjesta na kojima nikad nije bila ali zna da on jest, no svećenik odbacuje njezine tvrdnje najvjerojatnije ih pripisujući učinku alkohola.
Preporuka • 15.10.2024.

Pascale Casanova : Svjetska književna republika

Svjetska književna republika posjeduje vlastiti autonomni prostor i poimanje vremena neovisno o nacionalnim granicama i političkoj povijesti. Ima vlastite institucije, vlastite 'sudove' u kojima se donosi odluka o onome što je vrijedno, a to su kritike, književne nagrade, prijevodi, predgovori poznatih pisaca.
Razgovor • 14.10.2024.

Chloe Aridjis: Misterij je pokretačka napetost u svim mojim knjigama

Svaki je roman u određenoj mjeri pregovaranje između unutarnjeg života lika i vanjskoga svijeta. U gotovo svakoj priči i romanu koje sam napisala susreću se i sukobljavaju svijet mašte i onaj 'stvarni'. Dobra ilustracija tog sukoba stalna je bitka između duboke i poetične noći i one čiju tamu neprestanu prekida ili razvodnjava umjetno svjetlo moderniteta.
Razgovor • 17.09.2024.

O junacima i čudovištima: Tomica Šćavina – Ponekad, u ludilu se krije život

Fikcija svakako pomaže, jer direktno, sirovo iznošenje emocija nije baš najbolji oblik komunikacije, odnosno, fali nam riječi za predočavanje svih tih čudovišnih dimenzija. Fikcija daje pitkost i onim najtežim stanjima, zato fikcija komunicira i zato je fikcija ljekovita. Puno se lakše nositi sa fikcionaliziranim čudovištem, nego s onim neizraženim koji unutra radi tko zna što.
Tema • 17.08.2024.

O junacima i čudovištima: Junakinje i čudovišta

Kad god govorimo o sebi, problem izvire iz predodžbe o "ja" kao o čvrsto utvrđenom entitetu, nečemu što je ili junak ili čudovište, međutim ono nije ništa drugo nego fikcija, priča koju pripovijedamo sami sebi (i drugima) a u kojoj nam nedostaju mnogi komadi "slagalice". "Ja" je nešto neuhvatljivo, uvijek u nastajanju, priča za koju ne znamo kako će završiti.
Tema • 16.08.2023.

Život poslije apokalipse : Smisao kraja

Jedno se čini sigurno: umjesto lošeg televizijskog programa, zbilja je počela oponašati obrasce filmova katastrofe ili, točnije, post-apokaliptične fikcije. A ako je to tako, postavlja se pitanje mogu li nam mehanizmi post-apokaliptične fikcije pomoći da bolje shvatimo našu trenutačnu zbilju.
Kritika • 27.02.2023.

Dora Šustić : Psi

Razgovor • 28.10.2022.

Georgi Gospodinov : Knjižnice su istinska vremenska utočišta

[ DOBITNIK MEĐUNARODNE NAGRADE BOOKER 2023 ] Ja želim pričati priče upravo o onome što je netrajno, što je danas živo, a uskoro može umrijeti. Upravo to me zanima. I čovjek je takvo biće. Za ostale velike stvari postoje spomenici i piramide. O njima nemamo zašto razmišljati. Ali čovjek koji je usamljen u svojoj sobi u tri sata popodne je onaj koji mene zanima.