Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Razgovor ×

Razgovor • 05.11.2023.

Ivana Glavaš Bakija : Uvijek biram naslove koje bih i sama rado čitala

Kao i u svakom drugom poslu, važno je biti svjestan da nećete odmah početi zarađivati, potrebno je neko vrijeme da prihodi nadmaše rashode. Ekonomisti kažu da je za to potrebno tri godine, u našem slučaju je bilo baš tako. Također je važno objavljivati knjige koje će se prodavati, ne može se živjeti samo od potpora kulturnih institucija.
Razgovor • 03.11.2023.

Dina Grozdanović Poštolka : Izaberite, čitajte i uživajte u carstvu knjiga na Interliberu

Sajmovi knjiga imaju vrlo važnu ulogu u promociji čitanja i kulture. Dostupni su svima i na jednom mjestu nude široku lepezu naslova, od slikovnica koje najmlađe uvode u svijet čitanja do knjiga za čitatelje vrlo istančana ukusa i razvijenih preferencija. Interliber je mjesto gdje ljubitelji knjiga istražuju svijet riječi, mala zajednica ljudi koji dijele iste interese. Interliber je sajam na koji dolazite...
Razgovor • 18.10.2023.

Ana Badurina : Kad prevodiš, ne prenosiš samo riječi, nego čitavu kulturu

Važno je uroniti u kulturu prema kojoj prevodeći gradiš most, impregnirati se njome da bi je umio približiti čitateljima na svom jeziku. A načitanost je, po meni, ključna. Ne možeš biti dobar sportaš ako svakodnevno ne vježbaš, dobar pjevač ako ne vodiš računa o glasnicama, vrlo brzo izađeš iz forme. Tako je i s prevođenjem. Moraš čitati druge da bi razvijao, obogaćivao, mijenjao svoj jezik.
Razgovor • 10.10.2023.

Vanessa Montfort : Muškarčevo je vrijeme njegovo, a ženino je vrijeme svačije

Vrijeme koje žena posvećuje obitelji, čak i ako nema djecu, ogromno je. Mi žene programirane smo da se žrtvujemo i dajemo. Čak i kad zatražimo nešto od ukućana, kažemo im da „trebamo pomoć.“ A to nije pomoć! To je pitanje prisutno stoljećima, mi oduvijek žrtvujemo vrijeme.
Razgovor • 06.10.2023.

Kristian Novak : Ne želim odustati ni od čega što me pali

Ljudska povijest puna je okrutnosti, pohlepe i destrukcije, ali isto tako individualnih činova nesebične žrtve za druge. Ako se potrudimo u odgoju potencirati upravo te priče, možda uspijemo napraviti pozitivan pomak u smislu da klinci manje reagiraju na svijet kao na mjesto kojega se treba bojati, a više kao na mjesto koje treba voljeti.
Razgovor • 18.09.2023.

Darko Cvijetić : Rane nosiš, ali ne kao zastavu

Mislim da nema kalkuliranja u umjetnosti, napose u književnosti. Čitavoga života držim olovku, čitavoga života čitam, i ne mogu zamisliti da živim van usvojenih normi i to baš književnih. Oni koji su mene učili, bili su veliki baš zbog manjka kalkuliranja. Uzore sam nalazio u Pasoliniju, u Beckettu, B. Schulzu, u Benjaminu, Borgesu, Kišu, Mandeljštamu, Cvetajevoj...
Razgovor • 12.08.2023.

Nataša Govedić : Nema šanse da ikada postaneš umjetnik ako u sebi nemaš ogroman kritički kapacitet

Ako se naučimo stalno i radikalno mijenjati, obzirom da se sve oko nas stalno i radikalno mijenja, moći ćemo se nositi s katastrofama i čudima. U kazalištu najneposrednije radimo s tim osjećajem promjene, neprekidne, opresivne, nezaustavljive. Surfamo na elektronima koje spominješ. Padamo s nogu od fleksibilnosti. A književnost je apolonijska, transična, u njoj sanjamo i proričemo, izmišljamo anti-vrijeme.