Medijska konstrukcija društvene zbilje : Socijalno-ideološke implikacije produkcije medijskog spektakla
- Nakladnik: AGM
- 11/2014.
- 168 str., meki uvez s klapnama
- ISBN 9789531744508
- Cijena: 17.25 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Možemo ustvrditi da su mediji polje neprestanih borbi za hegemonijsku prevlast, složen spoj ekonomskih, političkih, socijalno-klasnih i kulturalnih determinanti u ostvarivanju financijskih, poslovnih, ideoloških te općenitih interesa društvenih elita. Pritom se mediji etabliraju kao moćan agens u promociji određenih ideoloških smjernica, ali i u difamaciji te denuncijaciji onih društvenih trendova i aktera koji predstavljaju smetnju ostvarivanju interesa takvih politika, odnosno aktivno im se suprotstavljaju.
U pokušaju raščlambe i aktualizacije ovih teza, istraživačko-teorijski naglasak u studiji stavljen je na fenomene 's kulise', na već spomenutu spektakularizaciju, a posljedično tomu i problematičan tip depolitizacije društva, odnosno medijsku produkciju tabloidnih trendova u potrazi za financijskim interesima... ...Fraza o "medijima kao zrcalu društva" može biti opravdana, ali ne u smislu njezina doslovnog tumačenja-medija koji bi prenosili ili zrcalili nekakvu objektivnu realnost, činjeničnu istinu o društvu - već nam ta sintagma može poslužiti kao putokaz koji vodi ka složenijem razumijevanju medijskih formi, organizacijskih i uređivačkih politika medijskih institucija, programskih sadržaja i produkcijsko-konzumacijskih matrica koje su putem njih proizvedene, ali i za razumijevanje samoga društva unutar kojeg nastaju ekonomski, politički i kulturalni preduvjeti za funkcioniranje medija.
Drugim riječima, otkrivanjem i dekonstrukcijom simptoma na razinama navedenih varijabli neposredno svjedočimo medijskim reprezentacijama 'duha svoga vremena', slikama i prilikama aktualnog društva kojeg su mediji nezamjenjiv i aktivan dio.
**
Knjiga "Medijska konstrukcija društvene zbilje. Socijalno-ideološke implikacije produkcije medijskog spektakla" vrijedan je znanstveni rad u kojem je obrađena relevantna i aktualna problematika odnosa medija i društva. Ovaj rukopis dobar je primjer sretnog spoja preglednog teorijskog rada i odlično izabranih primjera studija slučaja koji sjajno ilustriraju medijske konstrukcije u određenoj društvenoj sredini.
Studija je dobro strukturirana, pregledno i jasno napisana, čitatelju nudi pregled relevantne literature, kao i iscrpan pregled teorijskih pristupa s područja sociologije, ali i filozofije medija. Knjiga "Medijska konstrukcija društvene zbilje. Socijalno-ideološke implikacije produkcije medijskog spektakla" znanstveno je djelo namijenjeno prije svega akademskoj zajednici, teoretičarima medija, studentima medijskih i kulturalnih studija, ali i medijskim stručnjacima koji u njemu mogu dobiti korisne smjernice za vlastito profesionalno djelovanje.
Publika ove knjige neće biti ograničena samo na Hrvatsku, čitateljice i čitatelje će zasigurno pronaći u cijeloj regiji, kako u akademskoj zajednici tako i izvan nje.
(iz recenzije, Viktorija Car)
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.