Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel

Srđan Sandić ×

Razgovor • 24.10.2019.

Marija Dejanović : Meni moja poezija nije začudna, iako joj se s vremena na vrijeme začudim

Važno mi je da poezija postoji. Ljudi ne govore često o tom aspektu poezije, a meni je to užasno važno – ona biva, opstaje nekako na marginama svega što ljudi proizvode intelektualnim i materijalnim aspektima svojih tijela i s ostalim umjetnostima čini ukrasni rub koji sprječava da se tkanina ljudskosti ne raspadne.
Razgovor • 07.10.2019.

Dinko Kreho : Incestuoznost scene boljka je svake male književne i kulturne sredine

Mislim da je bitno neprestano osvještavati vlastitu poziciju: preispitivati uloge u kojima nastupamo, prakse u kojima sudjelujemo, odnose moći u koje smo upleteni. Potiskivanje još nikad nije izašlo na dobro. Pritom, i 'incestouoznost' se očituje na vrlo različitim razinama: jedno je osjećaj nelagode zbog toga što djelujete u okvirima u kojima „svatko svakoga zna“, a drugo, recimo, konkretan sukob...
Razgovor • 06.03.2019.

Dario Harjaček : Lektire bih zajedno s vjeronaukom izbacio iz škola

Prezir prema drugačijima skrivao se duboko, taj prezir se nije odnosio samo na manjine, nego i na susjede, pa čak i prijatelje. Taj nedostatak ljudske otvorenosti nazvao bih ultimativnim konzervativizmom. Konzervativizam je prvenstveno potpuna odsutnost empatije prema bilo čemu s čim se u potpunosti ne možemo identificirati.
Razgovor • 14.12.2018.

Dino Pešut : Kad bi se muškarci ponašali kao na koncertu Miše Kovača, nikada više ne bi bilo ratova

Freud je nanio nepravdu odnosima očeva i sinova jer se time nije bavio, a mi smo žrtve tih odnosa. Oni probijaju u ljubavnim, političkim i osvetničkim činovima. Mi svi gledamo sinove neseparirane od svojih očeva kako vode države, banke i korporacije, kako siluju, pljačkaju i ubijaju. Kič kojem se oduzme smisao za humor i humanost, postaje smrtonosan.
Razgovor • 08.03.2018.

Branislav Oblučar : Dragojević je pjesnik materijalnog svijeta, pjesnik tvari

Autorefleksivnost Danijela Dragojevića nije eksplicitna – ne postoje tekstovi u kojima se on očitovao o vlastitom djelu ili svojoj poetici. Ona me zanimala kao važan dio njegovog književnog postupka, dakle na implicitnoj razini. Dragojević je pjesnik koji je od početka zaokupljen pisanjem o pisanju, o poeziji, jeziku i tekstu.
Razgovor • 20.07.2016.

Tomislav Brlek: Što pisci manje čitaju, to sličnije pišu

Proučavanje književnosti trebalo bi da se usredotoči na istraživanje forme i strukture teksta te njegovog mjesta u sustavu književnosti, drugim riječima, onoga što tekst iskazuje o sebi kao književnom djelu.
Razgovor • 05.01.2016.

Irena Matijašević : Šutnja je imanentnija ljubavi od govora

Velika se bitka vodi između razuma i emocija, teško je literarno prenijeti emociju. Ljubav razvija neki šutljivi jezik jer između dvoje ljudi koji se razumiju jako dobro ne treba zapravo puno riječi. Baš suprotno, riječima se nekada može ubiti emocija jer smo ju izgovorili.