Bretonska pjesma
- Nakladnik: Mala zvona
- Prijevod: Sanja Lovrenčić
- 10/2022.
- 136 str., tvrdi uvez
- ISBN 9789538313530
- Cijena: 15.93 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Ne mogu reći da se sjećam svojeg prvog ljeta. Znam samo da u mojoj dubini postoji neko blještavilo, neki sjaj. Sunčeva svjetlost u dnu doline, polja zrelog žita, voda rijeke, stijene, golo nebo.
Imam tri godine. Može li se pridodati riječi onome što se osjeća u toj dobi? Vjerojatno ne baš riječi, osim ovih: prvi put. U sivilu rata, hladnoj sjeni podruma bombardirane kuće, odjednom postoji ta pukotina za moj treći rođendan. Svjetlost, sloboda, toplina, voda rijeke, miris trave. Da nije bilo rata, da nisam osjetio glad (za hranom, za ljubavlju, za toplinom), tog ljeta ne bi bilo. Stopilo bi se s drugim godišnjim dobima, s ljetima koja su uslijedila, sa životom u Africi, s olujama, sa silovitim suncem, s bučnim noćima ili pak s ljetom u Bretanji, slobodom poprečnih puteljaka, ledinom, oceanom.
…
Roditi se u ratu znači biti svjedok unatoč samome sebi, nesvjesni svjedok, istovremeno blizak i dalek, ne ravnodušan nego drugovrstan, kao što bi mogla biti ptica ili stablo. Bilo se tamo, doživjelo se, ali doživljeno nije dobilo smisao osim po onome što se doznalo od drugih, kasnije (prekasno?).
„Bretonska pjesma” francuskog nobelovca J. M. G. Le Clézioa sadrži dva kraća teksta (Dijete i rat i Bretonska pjesma), u kojima osamdesetogodišnji autor polazi od vrlo konkretnih, osjetilnih iskustava iz vlastitog djetinjstva da bi se vinuo do razine promišljanja svijeta na kojoj se lokalno i pojedinačno preobražava u zajedničko i univerzalno. I kad govori o ratnim godinama koje je kao sasvim maleno dijete proživio u zaleđu Nice, i kad govori o ljetnim mjesecima koje je poslije rata provodio u Bretanji, s virtuoznom lakoćom dočarava konkretne prizore i događanja, u kojima vlada vanvremenska svježina ranih iskustava. Istodobno uspijeva stvoriti amblemski lik djeteta u ratu, lik bilo kojeg djeteta u bilo kojem od suvremenih ratova, kao i progovoriti o kompleksnom odnosu tradicije i moderniteta koji se ne ograničava samo na njegovu Bretanju.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.